Bryllupskørsel – Hvilken transport skal man vælge til brylluppet

LimosineJeres bryllupskørsel er også en del af jeres dag. I skal gøre jer overvejelser om hvad i gerne vil have som transport, uanset om det er med en motor eller ej. En god ide er at vælge et transportmiddel der reflekterer jer som personer. Desuden kan i også vælge at have jeres bryllupskørsel med i jeres bryllupsbilleder. Det vil give lidt variation til billederne. Når i skal beslutte jer for bryllupskørselen så hav i baghovedet at vejret i Danmark kan drille en hel del.

Biler til bryllup

Bryllupskørsel kan gøres på mange måder og der er et bredere udvalg end man lige tror. De fleste brudepar vælger klassikeren, bilen. Den kommer hurtigt frem, er varm og beskytter mod vind og vejr. Desuden er der et kæmpe udvalg i biler til jeres bryllupskørsel. Limousiner, veteranbiler, amerikanske gamle klassikere, Rolls-Royce, en ny moderne hummer strech, amerikansk politibil eller måske en London taxi. Der er
utroligt mange muligheder når det kommer til biler.

Bryllupskørsel caddilac

Når man lejer en bil til bryllupskørsel, så lejer man den mange gange for to timer. Det betyder, at selv om man kun bruger bilen i en halv eller hel time, så betaler man for to. Det er forståligt nok da ejeren af bilen bruger tid på rengøring og klargøring af bilen samt i har personen som chauffør i den pågældende tid. Som regel er der champagne eller mousserende vin i bilen til brudeparret. Her vil chaufføren være påklædt i chauffør uniform.

Der er ingen der siger at det skal koste en bondegård. Man kan jo enten bruge sin egen bil eller få noget familie eller venner til at stå for jeres bryllupskørsel. En almindelig bil kan jo pyntes rigtigt flot med tyl på fronten og et skilt sat bagpå bagsmækken og sammenflettede hjerter malet med rød læbestift på bagruden (husk det skal kunne vaskes let af). Man kan også nyde et glas champagne i bilen. Så få et familiemedlem eller en ven til at udsmykke bilen og være jeres chauffør i dette tidsrum.

Hvis i kunne tænke jer at blive kørt i en smuk og unik bryllupsbil, så kan i finde drømmebilen her.

Bryllupskørsel i karet

KaretHvis man er mere til den romantiske form for bryllupskørsel, så kan man jo altid vælge at have sin bryllupskørsel i en karet.  Kareten kan være udsmykket med blomster og tyl alt efter hvad i har aftalt med udlejningsejeren om. Synes i at det er dyrt med karet, så skal i huske hvor meget arbejde der ligger i at gøre en karet klar. Vognen skal gøres rent og skinne, hestene skal være striglet og evt. have flettet deres manke, alt seletøj skal rengøres, deres sko skal skiftes ofte da hestene går på hårdt underlag og der skal være to personer om dette. Spørg ind til om der vil være mulighed for at en åben karet, på en eller anden måde kan lukkes til, hvis vejret ikke viser sig fra sin bedste side. Hvis man ikke har noget imod prisen og dyr så er det altså lidt af en oplevelse at køre i karet på sin bryllupsdag. Her vil der som regel også være champagne eller mousserende vin med i prisen. Kuskene vil som regel være klædt ud i kuske uniformer.

Andre muligheder

BådBliver i gift i nærheden en havn og holdes festen nær vandet, så kan i vælge at jeres bryllupskørsel skal forgå på vandet. Hvis vandet er roligt, kan det faktisk være meget romantisk at tage sin kørsel som en sejltur på havet. Tag bryllupsfotografen med jer og få taget nogle anderledens billeder med havet som baggrund. Man kan altid forhøre sig på havnen enten ved at spørge folk ved deres både, eller sæt nogle opslag op hvor folk kan kontakte jer angående udlejning af deres båd den dag. Prisen kan man tage over telefonen og hvor lang tid man vil leje båden for, hvor ejeren af båden fungerer som Kaptain.

Hvis man er meget grøn anlagt og ikke har interesse i at have sin bryllupskørsel med noget der involverer benzin eller diesel, så kunne en rickshaw måske være en god ide. Rickshaws kører rundt i København og en god ide er at kontakte en af Rickshawde pågældende personer der køre rundt med sådan en. Lav en forespørgsel om han/hun vil være en del af jeres bryllupskørsel. Giv også udtryk for om det er muligt af få pyntet rickshawen hvis det er det i ønsker. Husk det er begrænset hvor langt en person kan trampe rundt i en rickshaw med jer. Det vil sige at hvis i skal 50 km fra kirken til der hvor festen skal holdes, så er det altså ikke en rickshaw i skal leje.

I har sikkert selv nogle ideer til hvad i ellers gerne kunne tænke jer at have som jeres bryllupskørsel. Går i rundt med ideer som normalt ikke er traditionel bryllupskørsel, så søg på nettet eller forhør jer i diverse forums og se om i kan få jeres ønske opfyldt.

Skal der arrangeres transport til gæsterne

London busI kan vælge at få transporteret jeres mødre, fædre og søskende i deres helt egne biler. I kan også vælge at få alle jeres gæster sendt afsted i fællestransport fra kirken til festen. I kan evt. leje en stor gammel bus og få jeres bryllupsgæster til at køre med jer, til der hvor brylluppet skal holdes. Der findes forskellige gamle busser man kan leje med plads til større antal mennesker. En anderledens måde at have sin bryllupskørsel på og hvor der vil være champagne/mousserende vin til alle ombord.

Men husk at infomere jeres gæster om at de vil blive transporteret i samlet flok så de ikke ankommer i deres biler. Folk der kommer langvejs fra, vil nok være i bil, så forhør jer hvem der er friske på fællestransporten, så i ikke bruger unødvendigt mange penge på for meget transport.

Kontrakten

I har nu fundet ud af hvilken bryllupskørsel i vil have. Kontakt forskellige firmaer inden i beslutter jer for hvem i vil leje hos. Undersøg hvad deres renommé er. I dag er nettet en let måde at få information om andre kunder har været tilfredse eller utilfredse.

I den kontrakt i underskriver, sørg for at alle aftaler står skrevet ned i kontrakten. Med det menes der, at hvis bruden skal hentes i bilen inden kirken, så skal hun hentes på nedskreven adresse i kontrakten. Derefter skal hun køres til kirken. Herfra skal i som brudepar ud og fotograferes, samt at i skal køres hen til festen på en bestemt adresse. Hvorfor det er vigtigt at få det hele med, er så der ikke opstår misforståelser. Jeg er sikker på at firmaet ikke vil gøre noget der kan ødelægge jeres dag, men mundelige aftaler bliver ofte misforstået eller man kan glemme hvad der er blevet aftalt. Derfor er det vigtigt at det hele er på skrift, både for jeres skyld men bestemt også for firmaet (brudeparret kan jo også huske forkert).

KontraktHusk også at spørge ind til;

  • Hvad vil chaufføren have på af tøj?
  • Er mousserende vin /champagne med i prisen?
  • Er der pakkeløsninger? Det er primært hvis man vil leje flere biler eller måske bytte ud til anden model i løbet af dagen?
  • Hvilken slags dekorationer kan man få pyntet bryllupstransporten med, og koster det ekstra?
  • Hvad hvis i ombestemmer jer og gerne vil ud af kontrakten? Hvor mange dage før kan i aflyse uden at i mister nogen penge?
  • Har firmaet gode referencer fra tidligere kunder?
  • Hvor længe har firmaet været i branchen?
  • Er der mulighed for at se den valgte transport inden i skriver under på kontrakten. Et billede viser en ting, men vil den leve op til jeres forventninger i virkeligheden?
  • Hvor meget skal der lægges i depositum og hvornår skal restbeløbet betales?

Holder i jer til nogle af disse spørgsmål, kan det ikke gå helt galt. Det gør ikke noget i spørger ind til tingene, husk at udlejnings firmaet jo gerne vil sælge jer en ydelse. Desuden skal i også tænke på jer selv og være helt sikre på i vælger det rigtige firma.

Skriv et svar